Inmiddels 6 weken in Freiburg - Reisverslag uit Freiburg im Breisgau, Duitsland van Dave Kleijnen - WaarBenJij.nu Inmiddels 6 weken in Freiburg - Reisverslag uit Freiburg im Breisgau, Duitsland van Dave Kleijnen - WaarBenJij.nu

Inmiddels 6 weken in Freiburg

Door: Dave Kleijnen

Blijf op de hoogte en volg Dave

15 Juni 2016 | Duitsland, Freiburg im Breisgau

Beste lezer,

Hartelijke welkom en leuk dat er weer geintrseerde zijn in het lezen van mijn blog..
Een aantal weken geleden ben ik begonnen met het schrijven van mijn eerste blog en inmiddels is de tweede ook al onderweg.
Het studeren in een andere stad was in het begin erg spannend, maar naar mate de weken voorbij vliegen, ben ik aardig op mijn plek hier in Freiburg. De vakken gaan me goed af en mijn klasgenoten zijn erg vriendelijk. Met betrekking tot de nederlanders zijn de duitsers ietwat terughoudender, maar met contact maken heb ik weinig problemen. Natuurlijk, buiten het studeren om, probeer ik veel van de stad te zien en activiteiten te ondernemen. De mensen uit luxenburg zijn meerdere malen naar huis gegaan en vorige week ben ik dan mee geweest naar Luxenburg.. Een kleine, oude, maar mooie stad.. Het is mij zeer goed bevallen.. Verder reis ik met het vak Landeskunde over een paar weken naar München i.v.m. een project. Aangezien we een vol programma hebben en veel dingen gaan bekijken heb ik er erg veel zin in.
Verder hebben we vanuit de HAN enkele opdrachten meegekregen en die probeer ik deze weken te vervullen. Twee weken geleden ben ik samen met mijn huisgenoten naar een opera geweest.. In mijn hele, lange, mooie leven ben ik nog nooit naar een Opera geweest en dat is ook de laatste keer geweest. Heel knap hoe mensen kunnen zingen, maar mijn smaak is het niet.. Maar wederom een nieuwe ervaring erbij. Verder over het eten mag ik nog steeds niet klagen. Mijn medebewoners worden langzaam steeds beter in het koken van verschillende gerechten. Ik ben of word langzaam een ´Feinschmecker´. Maar natuurlijk worden mijn huisgenoten altijd vriendelijk bedankt en ben ik nog steeds verantwoordelijk voor de afwas.. De komende weken staan bij mij in het teken van het geven van enkele presenaties en ´Referate´. Aangezien ik altijd goed voorbereid ben en alles tot op de punten uitzoek, moet dat deze keer ook geen probleem zijn. Mochten er nog vragen zijn, speciale behoeftes of thema´s waarover deze jongen moet schrijven, dan hoor ik het graag.

Ik wens ieder nog een prettige dag en tot de volgende blog!

Met vriendelijke groet,

Dave Kleijnen

  • 15 Juni 2016 - 19:47

    Theo Bijkerk:

    Hallo Dave,

    irgendwie habe ich das Gefühl, dass du deine Faulheit noch nicht verloren bist.... Du lässt andere für dich kochen?! Wann bist du dran? Was hast du Leckeres gekocht? Fleißig bist in Sachen reisen, das ist gut! Versuch so viel wie möglich zu sehen, du lebst ja unmittelbar an der Grenze zur Schweiz und zu Frankreich... München ist aber auch nicht schlecht.
    Dass die in die Oper gegangen bist, finde ich wunderbar. Welche war's?
    SG THeo
    Ps. Welche Fächer belegst du und wie gefallen sie dir?

  • 16 Juni 2016 - 12:02

    Sissy:

    Hallo Dave,
    Heeeey, schau an, ein Blog von Dave! :-)
    Du schreibst, dass du in LuxeMburg warst und nach München gehen wirst. Bist du sonst noch irgendwo außerhalb von Freiburg gewesen??? Bin gespannt wie deine Referate laufen werden.
    viele Grüße
    Sissy

  • 18 Juni 2016 - 18:11

    Jacqueline:

    Ha Dave,

    pannenkoeken bakken moet toch lukken :-).

    Munchen is prachtig! Ik ben er een paar geleden twee geweest voor een taalcursus.

    Veel plezier!

    Groetjes, Jacqueline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dave

Actief sinds 22 April 2016
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 3775

Voorgaande reizen:

02 April 2016 - 29 Juli 2016

Freiburg

Landen bezocht: